Trainingsplan beginnen en volhouden

Laten we eerlijk zijn – in vorm komen is hard werken. Het vereist tijd, toewijding en veel inspanning. En zelfs als je de meest gemotiveerde persoon ter wereld bent, zullen er dagen (of zelfs weken) zijn waarop je gewoon geen zin hebt om te sporten. Dat is normaal! Maar wat niet normaal is, is dat je je trainingsplan volledig opgeeft, alleen maar omdat je een paar vrije dagen had. In deze blogpost geven we je enkele tips om je aan je trainingsplan te houden, zelfs als je je minder gemotiveerd voelt.

Stel realistische doelen

Eén van de grootste redenen waarom mensen hun trainingsplannen opgeven, is omdat ze onrealistische doelen voor zichzelf stellen. Als je in twee maanden tijd 50 kilo probeert af te vallen, of morgen een marathon wilt lopen, is de kans groot dat je jezelf voorbereidt op mislukking. Zorg er bij het stellen van doelen voor dat ze haalbaar en realistisch zijn. Anders raak je snel gefrustreerd en gedemotiveerd.

Zoek een trainingsmaatje

Iemand hebben om mee te trainen kan een wereld van verschil maken. Je wordt niet alleen verantwoordelijk gehouden door iemand anders, maar je hebt ook iemand die je kan motiveren als je je niet goed voelt bij het sporten.

Bekijk het van dag tot dag

Soms kan het kijken naar het grote geheel overweldigend en ontmoedigend zijn. Dus in plaats van na te denken over hoeveel gewicht u wilt verliezen of hoeveel mijlen u wilt hardlopen, concentreer u zich op de training van vandaag en op niets anders. Kom gewoon door vandaag en maak je zorgen over morgen als die komt.

Maak het leuk

Sporten hoeft niet saai te zijn! Als het rennen op een loopband ervoor zorgt dat je je haren eruit wilt trekken, probeer dan iets nieuws, zoals kickboksen of rotsklimmen. Er zijn eindeloze mogelijkheden als het gaat om sporten, dus zoek iets dat JIJ leuk vindt om te doen.

Beloon jezelf

Geef jezelf een kleine beloning na elke training of na het bereiken van specifieke fitnessdoelen. Dit kan zoiets simpels zijn als het kopen van een nieuw paar schoenen of het nemen van een ontspannend bad na het voltooien van je eerste 5K-race. Wat het ook is, zorg ervoor dat het iets is dat JOU motiveert om door te gaan.

Nu beginnen met jouw trainingsplan

Het bereiken van uw fitnessdoelen kost tijd, toewijding en inspanning. Maar als je je aan je trainingsplan houdt, zelfs als je je minder gemotiveerd voelt, zal het uiteindelijk een gewoonte en een tweede natuur voor je worden! Neem het gewoon een dag tegelijk en veel plezier ermee!